Montcada i Reixac, Santa Perpètua de Mogoda i Ripollet
Curs 2014-2015

Novetats


TI: Samsamba
AU: Franc, Isabel; Martín, Susanna
RE: Al centre de l'alta Casamance, a l'oest de Sédhiou (el Senegal), hi ha un poble anomenat Sansamba. No és pas una de les zones més desfavorides de l'Àfrica. Hi ha aigua, electricitat, un hospital i una escola, però tot sota mínims. Això fa que molts joves s'aventurin a viatjar a la recerca d'una vida millor, tot i saber que posen en risc la seva vida, i, sovint, sense imaginar-se que es convertiran el la subclasse dels països "desenvolupats". Sempre són homes; les dones que ho intenten són casos excepcionals. Un d'aquests nois va trucar un dia a la porta de casa i va pronunciar una sola paraula: "feina". I el vaig deixar entrar. No sabia que estava iniciant una bella història d'amistat, afecte i solidaritat.
La nova obra d'Isabel Franc i Susanna Martín (autores d'Alícia en un món real) presenta la realitat de dos personatges oposats que es troben malgrat les diferències de raça, edat, sexe i religió. Una reflexió sobre les fronteres culturals i emocionals a partir d'una amistat suposadament impossible.




TI: Què vol dir ser mestre avui?
AU: Cela, Jaume; Terribas, Mònica i d'altres
RE: Què vol dir ser mestre avui? Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat és un llibre coral, elaborat a partir dels valors que aporta el treball en xarxa. Suposa un exercici de construcció compartida de coneixement i de col·laboració institucional amb una missió comuna: l'aportació d'elements per a l'anàlisi, la reflexió i el debat sobre la realitat i els reptes de les mestres i els mestres d'avui. La concreció d'aquesta publicació es corespon a la riquesa de les aportacions sorgides al cicle de debats que, sota aquest mateix títol, va ser organitzat el primer trimestre del 2012 per la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya.



TI: Projecte educatiu MILLOREM. Causes de fracàs escolar i proposta de millora.
AU: Argent, Toni
RE: El projecte educatiu MILLOREM és una fotografia de la situació educativa de l'etapa de secundària i alhora, una eina tant pels qui professionalment es dediquen a fer investigació i recerca educativa com pels qui estan interessats en millorar-la. S'ha fet un gran treball de recollida de dades i s'han deixat per escrit els resultats, conclusions i propostes de millora. És important utilitzar els resultats de l'estudi de manera formativa, és a dir, que permetin introduir les mesures de suport i eforç que siguin necessàries, així com els ajustos que permetin prevenir el fracàs escolar.              



TI: Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d'aprenentage cooperatiu a l'aula
AU: Pujolàs, Pere
RE: Durant els darrers anys l'escola inclusiva ha estat el model escolar pensat i dissenyat per tots aquells que creuen en una escola per a tothom, amb atenció a la diversitat i una veritable igualtat d'oportunitats.
Aprendre junts, alumnes diferents és una aposta radical per l'escola inclusiva enfront de l'escola selectiva. Lluny de la retòrica buida de contingut pràtic, es fonamenta en una anàlisi rigorosa de les condicions que han de fer possible una escola per a tothom, tot proposant els equips d'aprenentatge cooperatiu a l'aula com a instrument metodològic i didàctic, però també com a via de pensament filosòfic, ètic i pedagògic per ensenyar a tothom i, sobretot, per ensenyar a tothom i, sobretot, per ensenyar una nova forma de viure.     


logo